LÄHIVERKKOTEKNIIKKAA MYYJILLE
Kesto: 2 päivää
Kurssi on tarkoitettu myyntihenkilöille, tuotepäälliköille, myyntipäälliköille ja muille ei teknisille henkilöille, jotka tarvitsevat teknistä tietoa ja myyntiargumentteja lähiverkkotekniikasta ja keinoja kertoa tekniikoista loppuasiakkaille.
Teknisiä perustietoja ei tarvita.
Tärkeimmät aiheet:
1. päivä
- Lähiverkkojen merkitys yrityksen liiketoiminnassa
- Johdatus lähiverkkoihin
- Asiakkaan vaatimukset lähiverkkoa rakennettaessa
- Lähiverkon peruskäsitteitä
– verkko
– toistin
– kytkin (eri tyyppiset kytkimet)
– reititin
– palomuuri(eri tyyppiset palomuurit ja toteutukset) - Ethernet nopeusluokittain
- Lähiverkon kaapelointi
- Konehuoneet ja niiden vaatimuksia
2.päivä
- Lähiverkon rakentamisen perusteet
– pienyritys
– keskisuuri yritys
– suuryritys - WLAN lähiverkossa
- LAN/WLAN toteutusesimerkkejä
- Virtuaalinen lähiverkko – VLAN
- Verkonhallinnan perusteita
- Tietoturva lähiverkoissa
- Lähiverkko palveluna
- Lähiverkkojen kehityssuunnat
Tavoite:
Kurssin jälkeen opiskelijalla on hyvät valmiudet ymmärtää lähiverkkotekniikan käyttömahdollisuuksia ja tuntea sen tärkeimmät sovellusalueet sekä paremmat valmiudet keskustella teknisistä ratkaisuista asiakkaiden kanssa.
Suositeltava jatkokoulutus:
- Tietotekniikan investoinnit
- VoIP-tekniikkaa myyjille
- Lähiverkkotekniikka
- IP-verkot 1 (TCP/IP)
Tavoite:
Kurssin jälkeen opiskelija tuntee tietoturvallisuuden peruskäsitteet, tietoturvallisuuden merkityksen, tunnistaa tietoturvallisuuden uhkia, osaa soveltaa tietoturvallisuutta omissa työtehtävissään. Kurssi antaa myös valmiuksia osallistua aktiivisesti tietoturvallisuuden edistämiseen organisaatiossa.
MUUTOKSET SISÄLLÖISSÄ MAHDOLLISIA